کاشت مو،کاشت ابرو، مزوتراپی مو، بهترین مرکز کاشت مو

زیباییکاشت ابرو

کاشت ابرو | بررسی ۲ روش کاشت با جراحی و بدون جراحی

روش های کاشت ابرو | هزینه کاشت ابرو | مزایا و معایب کاشت ابرو

نمی‌توان منکر این مسئله شد که ابروی زیبا، تاثیر مستقیمی روی زیبایی چشم‌ها نیز دارد. داشتن ابروهای مرتب و پرپشت،زیبایی چهره شما را بیشتر می‌کند. همین مسئله باعث شده تا خانم‌ها حساسیت زیادی روی ابروها و پرپشت بودن آن‌ها داشته باشند و تلاش کنند تا به روش‌های مختلفی از آن مراقبت کنند. در برهه‌های مختلف زمانی، ریزش ابرو طبیعی است. موها در بدن یک چرخه طبیعی دارند و بعد از مدتی ریزش و رویش مجدد دارند. البته عواملی هم باعث ریزش ابروها می‌شود.

عواملی مثل مصرف دارو، مشکلات تیروئید، افزایش سن، اختلالات خود ایمنی، تغذیه نامناسب، بیماری‌های پوستی، استرس، شیمی‌درمانی و… در بعضی موارد پیش می‌آید که ابروها دوباره رویش دارند اما در مواردی هم هیچ رویشی در کار نیست. جالب است بدانید که به هم خوردن زیبایی ابروها، می‌تواند باعث افسردگی خانم‌ها شود. از همین رو است که برای درمان آن، به سراغ کاشت ابروی طبیعی می‌روند. البته نباید فراموش کرد افرادی هم هستند که بدون هیچ بیماری خاصی ابروهای کم‌پشتی دارند. این افراد نیز از متقاضیان کاشت ابرو هستند. امروزه کاشت ابروی طبیعی و یا پیوند و ترمیم ابرو، متقاضیان زیادی به‌خصوص در میان خانم‌ها دارد.

کاشت ابرو چیست؟(درباره‌ی کاشت ابرو)

لازم است بدانید که کاشت ابرو حدود دو تا چهار ساعت طول می‌کشد اما مراحل آغازین آن طولانی است. توجه داشته باشید که پزشک، علاوه بر داشتن تخصص، باید هنرمند نیز باشد تا با طراحی مناسب، بتواند در زیبایی چهره تأثیرگذار باشد. قبل از شروع پیوند، پزشک و یا گروه پزشکی جراحی به طراحی ابرو می‌پردازد. آن‌ها در این مرحله به عواملی مثل ویژگی‌های ظاهری صورت، نوع چهره فرد و نظرات متقاضی، توجه می‌کنند. در طراحی، به عوامل دیگری مانند نوع قوس ابروها، ضخامت مناسب مو، فاصله بین ابروها و همچنین طول ابرو که جهت درمان در نظر گرفته می‌شوند، توجه می‌کنند. خیالتان را راحت کنیم که جراحی کاشت ابرو و مژه، عمل پیچیده و چندان سختی نیست.

پزشک در حین کاشت مو باید بر اساس طرحی که از قبل آماده کرده است موی پیوندی را در زاویه مناسبی قرار دهد؛ این زاویه مناسب همان شیوه رشد موی ابرو و خواب آن است تا ظاهر ابرو کاملاً طبیعی به نظر برسد. بعد از کاشت ابرو، موی کاشته شده به‌صورت کاملاً طبیعی رشد می‌کند و شما می‌توانید زیر ابرو رل بردارید، به ابروها شکل دهید و حتی آن‌ها را کوتاه کنید. کاملا خیالتان راحت باشد که ابروهای کاشته شده هیچ تفاوتی با ابروهای طبیعی ندارند حتی کارهایی مانند جدا کردن، براق کردن و بندکشی ابروهای پیوند زده‌شده بر روی فولیکول مو تأثیر خاصی ندارد. امروزه، پرکاربردی روش‌های کاشت مو FUT و FUE هستند که از روش واحد فولیکولی استفاده می‌کنند.

در سال‌های اخیر عمل کاشت ابرو بسیار پیشرفته شده است و این امکان را برای متقاضیان این عمل فراهم کرده تا با انجام یک عمل ساده و در کوتاه ترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسند و پس از عمل به صورت دائمی از ابروهای زنده و قابل رشد خود لذت ببرند. کاشت ابرو در حال حاضر با استفاده از دستگاه های بسیار پیشرفته و منطبق با علم روز دنیا در کشورها انجام می‌شود تا با استفاده از آن بدون ایجاد هیچ عوارضی ابروهای افراد به صورت دائمی ترمیم شود. به علت اینکه ابروها نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در زیبایی چهره هر فرد ایفا می کنند

این عمل با گذشت زمان بسیار محبوب شد و افراد با انتخاب یک روش خوب برای عمل کاشت ابرو به ظاهر دلخواه خود میرسند. کاشت ابرو با اینکه امروزه بسیار رایج شده و کلینیک های مختلفی خدمات مربوط به این عمل را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند اما همچنان باید قبل از انتخاب یک کلینیک و یک روش خوب تحقیقات لازم انجام شود. تا با داشتن اطلاعات خوب و درست انتخاب یک روش مناسب آسان تر شود و کلینیک های مطمئن و معتبر برای انجام عمل کاشت ابرو انتخاب شوند تا پس از عمل جای هیچ پشیمانی وجود نداشته باشد.

مراحل کاشت ابرو

در روش FUE، اولین ناحیه‌ی اهدا کننده پشت گوش‌های فرد است. در این روش پزشک بااحتیاط هر دفعه یک فولیکول مو را از محل مورد نظر برداشته و در ابرو می‌کارد. نکته‌ی مثبت اینحاست که در عمل FUE، نیازی به بیهوشی کامل نیست و از بی‌هوشی موضعی استفاده می‌شود. متقاضی در طول عمل به‌راحتی می‌خوابد و هیچ‌ دردی احساس نمی‌کند؛ در این مدل از کاشت، بعد از جدا کردن مو، پزشک موها را به واحدهای فولیکولی جدا تقسیم می‌کند و هرگونه چربی و پوست اضافی را از فولیکول جدا می‌کند. بعد از این، فولیکول مو با سوزن‌های مخصوص پیوند، کاشت می‌شود تا میکرو گرافت‌های به‌دست‌آمده از ناحیه اهدا به‌درستی در ابرو ثابت بمانند.

اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که کاشت ابرو شباهت زیادی به کاشت موی طبیعی دارد. در کاشت ابرو نیز از فولیکول‌های دارای یک یا دو گرافت استفاده می‌شود. این فولیکول‌ها را در سوراخ‌های کوچک که در قسمت ابرو ایجاد می‌شود، می‌کارند. اصلا نگران این سوراخ‌ها نباشید چرا که به شدت کوچک هستند و اصلا مشخص نخواهند بود‌.

روش های مختلف عمل کاشت ابرو:

همانطور که گفتیم با توجه به اینکه ابروها حوزه مهمی در چهره هستند از زمان های قدیم تر هم روش هایی برای آرایش کردن و زیباتر نشان دادن ابروها وجود داشته است.

روش های کاشت ابرو
روش های کاشت ابرو

اما معمولا این روش‌ها نتیجه دائمی نداشته‌اند و با گذشت زمان و افزایش سن افراد دچار ریزش غیر معمولی ابروها می شدند و به دنبال راه حلی دائمی و طبیعی برای ترمیم ابروهای خود بودند. به همین علت امروزه عمل کاشت ابرو با نتیجه دائمی که مطابق میل افراد ایجاد می شود مورد استقبال قرار گرفت و متقاضیان زیادی برای حل مشکل ریزش یا کم تراکمی ابروهای خود از این عمل استفاده می کنند.

روش های متعدد و مختلفی تاکنون برای عمل کاشت ابرو ارائه شده اما با گذشت زمان ارائه دستگاههای پیشرفته و مدرن تر این عمل نسبت به گذشته آسان تر شده و نتیجه در زمان کوتاه‌تری حاصل می شود. وجود روش های مطمئن و کم عارضه این اطمینان و آرامش خاطر را به افراد می‌دهد که پس از عمل نیاز به مراقبت های طولانی و بستری شدن نیست و دوران نقاهت به سرعت خواهد شد تا در زمان کوتاهی نتیجه عمل را مشاهده کنند.

روش های نیازمند جراحی برای کاشت ابرو:

روش‌های قدیمی تر که برای عمل کاشت ابرو وجود داشت و روش هایی بودند که نیاز به جراحی حین انجام کاشت ابرو داشتند. در این روش ها لازم است که برای برداشتن تارهای موی مناسب یک برش جراحی به طول چند اینچ در ناحیه بانک موی افراد که معمولاً پشت گوش آنها است ایجاد شود تا بتوان بدون آسیب به ریشه های مو آنها را برداشت کرد. با استفاده از این روش ها بعد از انجام کاشت تارهای مو نیاز به بخیه زدن است و زخم ایجاد شده ناشی از برش جراحی باید توسط متخصص بخیه زده شود. همین موضوع باعث شده بود که این روش ها دوران نقاهت طولانی تری داشته باشند و پس از عمل مراقبت هایی مانند پانسمان یا باند پیچی نیاز است.

اما لازم به ذکر است که روشهای جراحی کاشت ابرو اگر در یک کلینیک مطمئن و تحت نظر متخصص انجام شود نتیجه کاملاً طبیعی دارند و تارهای مو به صورت دانه ای با زاویه‌ای خوابیده و طبیعی کاشته می شوند. پس از استفاده از همین روش ها هم ابروها پس از دوران بهبودی قابلیت رشد دارند و می‌توان آنها را رنگ کرد و پس از عمل دچار ریزش نمی شوند و کاملا شبیه ابروهای طبیعی هستند.

روشهای بدون جراحی کاشت ابرو:

این روشها حاصل پیشرفته شدن عمل کاشت ابرو هستند زیرا با ارائه دستگاههای مدرن تر این عمل آسان تر شده تا در زمان کوتاه و معمولاً در یک جلسه عمل کاشت ابرو برای همه افراد انجام شود.

جراحی کاشت ابرو
جراحی کاشت ابرو

در روش های بدون جراحی نیازی به ایجاد فلپ و برش جراحی برای برداشتن تارهای مو از پشت گوش یا هر ناحیه دیگر نیست. کار های مناسب برای کاشت در ناحیه ابرو ها با استفاده از دستگاهی برداشته می شوند که هیچ زخم و خونریزی به جا نمی گذارد بنابراین پس از پایان عمل هم نیازی به بخیه زدن نیست و دوران نقاهت به صورت چشمگیری کوتاه‌تر می‌شود.

این روش‌ها امروزه متقاضیان بیشتری دارند و اکثر کلینیک ها هم از همین روش ها برای انجام عمل کاشت ابرو استفاده می‌کنند زیرا نگرانی‌های افراد با استفاده از روش های بدون جراحی بسیار کمتر می شود. این روشها معمولاً عوارض کمتری نسبت به روش‌های نیازمند جراحی دارند زیرا هنگام کاشت ابرو ها زخم و خونریزی ایجاد نمی شود و با استفاده از بی‌حسی موضعی هیچ دردی زمان کاشت ابروها وجود ندارد.

به طور خلاصه مزایای کاشت ابرو بدون جراحی عبارت است از:

  • انجام عمل برای همه افراد بدون محدودیت سنی و جنسیتی
  • عدم ایجاد عوارض پس از کاشت ابرو
  • دوران بهبودی بسیار کوتاه
  • انجام عمل در کمترین زمان ممکن
  • هزینه مناسب این عمل نسبت به نتیجه‌ای که حاصل می شود
  • اصول نتیجه کاملاً طبیعی
  • کاشت ابرو ها در جهت و زاویه مناسب
  • عدم ایجاد التهاب یا تورم پس از عمل

خوشبختانه امروزه در کشور ما هم روشهای جدید و پیشرفته عمل کاشت ابرو وجود دارد و دستگاه های مناسب آن مورد استفاده کلینیک های معتبر قرار می گیرد. به همین علت افراد می‌توانند با استفاده از تجارب دیگران یا کسب اطلاعات از طریق اینترنت یا خود کلینیک ها بهترین کلینیک و مناسبترین روش را برای عمل کاشت ابرو انتخاب کنند تا پس از عمل از نتیجه حاصل شده کاملاً راضی باشند.

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو، یک روش زیبایی‌شناسانه است که برای بهبود شکل و ظاهر ابروها استفاده می‌شود. این روش ممکن است به افرادی که ابروهای ناهموار، ناپیدا یا نیاز به پر کردن فضای خالی دارند، کمک کند. با این حال، مانند هر روش جراحی دیگری، کاشت ابرو نیز ممکن است با برخی عوارض همراه باشد. عوارض شایعی که ممکن است در اثر کاشت ابرو رخ دهند، عبارتند از: خونریزی، تورم، قرمزی، خارش و درد در محل کاشت، عفونت، تشکیل سایه‌ای رنگی در محل کاشت، عدم تطابق رنگی، تشکیل سایه‌های سفید دیده‌شده روی ابروها و تغییر در حساسیت پوست در محل کاشت. برای جلوگیری از این عوارض، مهم است که قبل از کاشت ابرو، به یک متخصص زیبایی مراجعه کرده و روش‌های پیشگیری و مراقبت مناسب را بشناسید.

ماندگاری کاشت ابرو چه مدت است؟

ماندگاری کاشت ابرو بستگی به چندین عامل دارد از جمله نوع روش کاشت، کیفیت مواد استفاده شده و نگهداری صحیح پس از کاشت. در حالت عمومی، کاشت ابرو میتواند ماندگاری طولانی تا مدت ۱ تا ۳ سال داشته باشد. با این حال، برخی از فاکتورهایی مانند استفاده از تکنیک های پیشرفته کاشت ابرو و انجام نگهداری مناسب میتواند مدت ماندگاری را برابر با ۵ تا ۷ سال یا بیشتر نیز افزایش دهد. برای حفظ زیبایی و شکل ابروها، مراقبت های منظم و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب نیز بسیار مهم است. به طور کلی، کاشت ابرو یک راه عالی برای داشتن ابروهای زیبا و بلند مدت است و با رعایت مراقبت های لازم، میتوان از لذت آن برای مدت طولانی نیز بهره برد.

البته این زمان ماندگاری در افراد با سیستم بدنی گوناگون متفاوت است و برای ۱۰% از مراجعین صادق است ولی برای ۹۰% مراجعین کاشت ابرو دائمی می باشد.

ایا کاشت ابرو دائمی است؟

 اما یکی از سوالاتی که ممکن است برای بعضی افراد پیش بیاید این است که آیا کاشت ابرو دائمی است یا نه. در واقع، کاشت ابرو دائمی به صورتی است که ریشه‌های مصنوعی به موهای طبیعی ابروها اضافه می‌شوند و به این ترتیب، نیاز به کاشت مجدد و تغییرات مکرری نخواهد بود. از این رو، می‌توان گفت که کاشت ابرو دائمی است و نیاز به مراقبت و تکراری ندارد. البته برای حفظ طولانی مدت نتیجه کاشت ابرو، لازم است که مراقبت و نگهداری مناسبی انجام شود.

عکس کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو، مراقبت های مناسب و دقیق بسیار مهم است تا به طور کامل از نتیجه ی درخشان و طبیعی کاشت ابرو برخوردار شوید. برخی از مراقبت های اصلی شامل پیروی از دستورات پزشک، استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، جلوگیری از تماس غیرضروری با آب و مواد شیمیایی، جلوگیری از خوردن غذاهای چسبناک و چیزهای سخت، و اجتناب از لمس و خارج کردن ابروها می باشد. همچنین، در طول دوره ی بهبودی باید از استفاده از آفتابگیر، اجتناب از ورزش های سنگین و حفظ رژیم غذایی سالم و تغذیه ی متعادل نیز پیروی کرد. این مراقبت ها در کاهش عوارض پس از کاشت ابرو و حفظ طولانی مدت نتیجه ی کاشت تاثیرگذار هستند.

درد پشت سر بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش محبوب برای بهبود شکل و ظاهر صورت است. با این حال، برخی از افراد پس از انجام این روش ممکن است احساس درد و عدم راحتی در ناحیه پشت سر کنند. این درد ممکن است به علت جراحی و برش های کوچکی که در طول عمل انجام می شود، رخ دهد. همچنین ممکن است علائمی مانند قرمزی، تورم و خارش نیز در این ناحیه مشاهده شود. برای کاهش این عوارض، می توان از داروهای ضد التهاب و یخ قرار دادن در ناحیه مورد درد و استفاده از آرامش و استراحت کافی برخوردار بود. همچنین، مراجعه به پزشک معالج جهت ارزیابی و در صورت لزوم تجویز درمان های مکمل نیز توصیه می شود.

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو یک روش محبوب برای بالا بردن جمال و زیبایی چهره است. با این حال، در بعضی از موارد، ابرو پس از کاشت ممکن است سیخ شود. علت اصلی این مشکل می‌تواند عفونت یا التهاب در محل کاشت باشد. هنگامی که موهای مصنوعی یا طبیعی در ابرو کاشته می‌شود، ممکن است باعث تحریک پوست شود و عفونت را به وجود آورد. این عفونت می‌تواند باعث سیخ شدن و تورم ابرو شود. علاوه بر این، استفاده از محصولات نامناسب برای مراقبت از ابرو پس از کاشت نیز می‌تواند به سیخ شدن آنها منجر شود. در نتیجه، برای جلوگیری از سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، مهم است که از بهترین مواد و محصولات مراقبتی استفاده شود و همچنین محل کاشت به خوبی تمیز و ضدعفونی شود.

عوارض کاشت ابرو روی تاتو

یکی از عوارض کاشت ابرو روی تاتو می‌تواند تغییر رنگ تاتو باشد. زمانی که مواد رنگی برای کاشت ابرو استفاده می‌شود، آنها ممکن است با رنگ تاتو تداخل کنند و باعث تغییر رنگ آن شوند. علاوه براین، ممکن است کاشت ابرو باعث تغییر شکل و ساختار تاتو شود، که ممکن است باعث ناهمواری و ظاهر غیرطبیعی شود. در نتیجه، قبل از تصمیم گیری برای کاشت ابرو روی تاتو، بهتر است با متخصصین مجرب مشورت کنید و عوارض ممکن را در نظر بگیرید.

نکات مهم در کاشت ابرو

_ در کاشت ابرو، طراحی اولین قدم است. _ برای برداشت مو در هر دو روش FUE و FUT، از پشت سر استفاده می‌شود اما انتخاب روش عمل بر اساس هدف بیمار از کاشت ابرو و مدلی که مدنظر دارد انتخاب می‌شود.

_ توجه به مکان کاشت مو مهم است چرا که زاویه را تعیین می‌کند. (بد نیست اگر بدانید که مو بر اساس خواب ابرو کاشته می‌شود.)

_ موهای پیوندی را زیر میکروسکوپ آماده می‌کنند. چربی چسبیده به فولیکول جدا می‌شود و بعد از آن در محل موردنظر کاشته می‌شوند. همه این مراحل زیر نظر متخصص صورت می‌گیرد.

_ تا زمان به دست آمدن نتیجه‌ی موردنظر، روند کاشت مو ادامه پیدا می‌کند. زمان انجام این پروسه قاعدتا به تعداد موهای کاشته شده بستگی دارد اما معمولاً دو تا چهار ساعت طول می‌کشد.

_ اگر در محل کاشت مو، پوست نازک ایجاد شود و در اطراف مو، قرمزی دیده شود، کاملا طبیعی است. نگران این مسئله نباشید چراکه تقریباً پنج روز بعد از عمل این موارد کم‌کم از بین می‌روند و رنگ پوست صورتی می‌شود که می‌توان با آرایش آن را پنهان کرد.

_ بعد از انجام این روش، احتمال ایجاد خون‌مردگی و تورم در بعضی از بیماران وجود دارد. در موارد نادری هم این خون‌مردگی و تورم تا سه روز ادامه دارد اما در نهایت از بین می‌رود.

_ توجه کنید که در روش FUT از بخیه استفاده می‌شود که جای بخیه بعد از مدتی از بین می‌رود اما جای زخم باقی می‌ماند اما در روش FUE نیازی به بخیه نیست و هیچ‌گونه جای زخمی هم باقی نمی‌ماند.

_ در طول هفته‌های اول، ابرو به شدت زیباست چرا که هنوز ریزشی صورت نگرفته است. بعد از دو تا سه هفته، موی کاشته شده می‌ریزد و با رویش مجدد روند متراکم شدن موهای ابرو تا ماه ششم ادامه پیدا می‌کند.

_ برای رسیدن زیبایی ظاهری بهتر، باید حدود دو هفته، موهای کاشته شده هدایت شوند. چون موها از پشت سر گرفته شده‌اند، این هدایت کردن کمک می‌کند تا آن‌ها با ساختار ابرو هماهنگی بهتری پیدا کنند گاهی نیاز به تمیز کردن دارند.

هزینه عمل کاشت ابرو (هزینه کاشت ابرو):

علاوه بر این که یکی از مهمترین دغدغه های افراد در عمل کاشت ابرو ایجاد نتیجه دلخواه آنها و ابرو های قابل رشد و دائمی است هزینه عمل کاشت ابرو هم برای اکثر متقاضیان این عمل اهمیت دارد. هزینه عمل کاشت ابرو ممکن است در کلینیک های مختلف به صورت متفاوت اعلام شود و قیمت این عمل به عوامل متعددی بستگی دارد که باعث می‌شود در همه کلینیک‌ها هزینه یکسان اعلام نشود. همانطور که می دانیم کسانی که برای عمل کاشت ابرو مراجعه می کنند نتیجه ای فراتر از سایر روش های مرسوم مانند تاتو برای ترمیم ابروهای خود می‌خواهند بنابراین عمل کاشت ابرو را ترجیح می دهند تا به خواسته خود برسند.

معمولاً روش‌های دیگری که برای ترمیم ظاهر ابرو ها وجود دارند نتیجه و اثر دائمی ندارند و پس از گذشت مدت کوتاهی افراد مجبور هستند برای حفظ نتیجه مجدداً برای ترمیم ابروهای خود مراجعه کنند. علاوه بر این غیر از عمل کاشت ابرو سایر روشهای ترمیم ابرو به هیچ وجه نتیجه‌ای طبیعی ندارند زیرا در اکثر آنها از تزریق رنگ برای زیباسازی ظاهر ابروها استفاده می‌کنند.

همچنین علاوه بر این که ظاهر طبیعی ندارند ممکن است پس از استفاده از این روش ها عوارضی به وجود بیاید زیرا معمولاً در محیط های پزشکی و توسط متخصص انجام می‌شوند و ممکن است محیط ضدعفونی نباشد. با توجه به همه نکاتی که ذکر شد اولین دغدغه کسانی که برای عمل کاشت ابرو مراجعه می‌کنند باید نتیجه خوب و طبیعی این عمل باشد تا در یک کلینیک مطمئن به آن ظاهری که می‌خواهند در ابروهای خود برسند. اما پس از اطمینان از روش مناسب کاشت ابرو و کلینیک معتبر نمی‌توان از اهمیت هزینه عمل کاشت ابرو به سادگی گذشت و این مسئله هم می‌تواند یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد باشد.

چه عواملی موثر بر هزینه عمل کاشت ابرو هستند؟

کلینیک مورد نظر در اکثر نقاط کشور کاشت ابرو انجام می‌شود اما هزینه‌ی آن در هیچ‌کدام از این کلینیک‌ها شباهتی با دیگری ندارد. در تهران به خاطر هزینه‌ها بالای ساختمانی مثل اجاره، عوارض شهرداری و مالیات، هزینه تمام‌شده برای نسبت به شهرهایی مثل مشهد، اصفهان و شیراز، بالاتر خواهد بود. هزینه کلینیک‌هایی که در بهترین مراکز شهری قرار دارند بالاتر از سایر مراکز دیگر است.

۱- روش مورد استفاده در کلینیک روش مورد استفاده در عمل کاشت ابرو یکی از مهم‌ترین و تعیین کننده ترین فاکتورها بر هزینه این عمل است زیرا هرچه روش مورد استفاده جدید تر و مدرن تر باشد نیاز به دستگاه های پیشرفته تری دارد که باید در کلینیک موجود باشد و مورد استفاده قرار بگیرد. همین موضوع باعث می‌شود که هزینه این عمل با استفاده از روش های جدیدتر بیشتر از روشهای قدیمی تر باشد بنابراین هنگام سنجش عمل کاشت ابرو در کلینیک های مختلف باید به روش مورد استفاده در هر کلینیک توجه داشته باشیم.

۲- پزشکان و متخصصان حاضر در کلینیک پزشکان متخصص می‌توانند با استفاده از تجربه خود بهترین طراحی و کاشت ابرو را طبق با سلیقه‌ی متقاضی انجام دهند. آن‌ها می‌توانند با تشخیص درست و دقیق، زاویه کاشت مو (خواب ابرو)، به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند و باعث رضایت بیمار شوند. طبیعی است که هر چقدر که پزشک معالج شما باتجربه‌تر باشد نتیجه کار طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

۳- سابقه پزشک و کلینیک کاشت ابرو بدیهی است که شهرت، هزینه‌ها را بالاتر می‌برد. کلینیک‌هایی که سابقه طولانی همراه با خوشنامی دارند از شما هزینه بیشتری می‌گیرند. تقریباً در این نوع مراکز پزشکان باتجربه‌ای کار می‌کنند و جلب رضایت متقاضی در اولویت اول قرار دارد.

۴- تجهیزات و امکانات موجود قطعا استفاده از تجهیزان و دستگاه‌های مدرن و نو نتیجه بهتری را عاید بیمار می‌کند و مشخص است که تهیه این تجهیزات و دستگاه‌ها، هزینه‌بر است. در کلینیک‌هایی که از این دستگاه‌های استفاده می‌کنند هزینه بیشتری از بیمار دریافت می‌شود.

۵- هزینه‌های پرسنل کلینیک طبیعی است که در کاشت ابرو، گروهی پزشک را برای انجام عمل جراحی یاری می‌کنند. حقوق این افراد از طریق دریافت هزینه‌های کاشت ابرو تأمین می‌شود. بخشی از هزینه‌های دریافتی مربوط به هزینه این پرسنل است.

۶- محل قرارگیری کلینیک علاوه بر این معمولاً کلینیک هایی که در پایتخت قرار دارند معروف تر هستند و به سرعت متقاضیان بیشتری جذب می‌کنند بنابراین هزینه عمل در این کلینیک ها معمولاً بیش از کلینیک های موجود در سایر شهرستان ها است.

۷- خوشنامی و خوش سابقه بودن کلینیک و پزشک ها خوشنام بودن کلینیک و راضی بودن افراد پس از انجام عمل کاشت ابرو در این کلینیک ها یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه عمل کاشت ابرو است زیرا افراد با مراجعه به این کلینیک ها آرامش خاطر بیشتری دارند و از حصول نتیجه مطمئن تر هستند. مخصوصاً امروزه که همه افراد دسترسی به اینترنت و فضای مجازی دارند و امکان استفاده از تجارب دیگران راحت تر از گذشته فراهم شده.

۸- نوبت دهی خوب و به موقع ۹- پاسخگویی به سوالات مراجعه کنندگان باسابقه و معروف بودن پزشکی که در کلینیک های مورد نظر عمل کاشت ابرو را انجام میدهد تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب افراد می گذارد و متقاضیان عمل کاشت ابرو ترجیح می دهند که این عمل تحت نظر یک پزشک حاذق انجام شود. نهایتاً کلینیک هایی که خوش سابقه هستند و پزشک های با تجربه تری در اختیار دارند معمولاً شلوغ‌تر هستند و در بین متقاضیان عمل کاشت ابرو طرفداران بیشتری دارند بنابراین ممکن است هزینه اعلامی از طرف این کلینیک ها کمی بیشتر از سایر کلینیک‌ها باشد.

علاوه بر همه این مواردی که ذکر شد برخی از مسائل شخصی هم بر هزینه عمل کاشت ابرو تاثیر می‌گذارد مانند جنس موی افراد و تعداد گرافت هایی که باید برداشته شود و مساحتی که کاشت ابرو باید انجام شود. در نتیجه می توان گفت اطلاع از هزینه دقیق عمل کاشت ابرو با مراجعه حضوری به کلینیک و معاینه توسط پزشک متخصص امکان پذیر است تا پس از سنجیدن همه مواردی که ذکر شد هزینه قطعی به مراجعه کنندگان اعلام شود.

کاشت ابرو با زاویه ی خوابیده:

زاویه کاشت ابرو ها در طبیعی تر شدن نتیجه عمل کاشت ابرو بسیار موثر است زیرا ابروهایی که هنگام عمل در زاویه مناسب کاشته نمی شوند پس از دوران بهبودی حالت مسواکی پیدا می‌کنند و به صورت ایستاده نسبت به پوست صورت رشد میکنند.

تجربیات کاشت ابرو
تجربیات کاشت ابرو

بنابراین رعایت زاویه مناسب در هنگام کاشت تارهای ابرو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در روش های خوب عمل کاشت ابرو باید رعایت شود و مورد توجه قرار بگیرد. به صورت طبیعی زاویه رشد ابروهای هر فرد کاملا خوابیده نسبت به پوست صورت او است و ابروها به همین حالت به رشد خود ادامه می‌دهند بنابراین برای طبیعی بودن نتیجه عمل کاشت ابرو این ویژگی باید در هنگام کاشت ابرو ها به وجود بیاید. در روش‌های جدیدتری که برای عمل کاشت ابرو ارائه شده است دستگاه های پیشرفته ترین مورد استفاده قرار می گیرند و امکان کاشت تک تک تار های ابرو با زاویه کاملا خوابیده وجود دارد.

همچنین برای وجود زاویه های طبیعی پس از عمل کاشت ابرو معمولاً تارهای مناسب برای کاشت از ناحیه پشت گوش افراد که بیشترین شباهت را به تارهای ابرو دارند و زاویه رشد آنها شبیه به ابروها است.

مهمترین ویژگی های یک عمل خوب برای کاشت ابرو چیست؟

علاوه بر طبیعی بودن نتیجه عمل کاشت ابرو یکی از مهمترین ویژگی هایی که این عمل باید داشته باشد عدم ایجاد عوارض است. افرادی که برای عمل کاشت ابرو مراجعه می‌کنند می‌خواهند که این عمل آخرین اقدام به آنها برای ترمیم ظاهر ابروهای خود باشد و پس از آن به صورت دائمی از نتیجه لذت ببرند. اما اگر پس از عمل عوارض عدیده ایجاد شود و دغدغه های جدیدی برای آنها به وجود بیاید از انجام عمل پشیمان می شوند و نمی‌توانند پس از عمل به راحتی به کارهای روزمره خود بپردازند و نیاز به مراقبت های مداوم دارند.

به خانم‌های باردار توصیه می‌کنیم اگر قصد کاشت ابرو را دارند، به بعد از زایمان موکول کنند. چرا که استفاده از مواد بی‌حسی ممکن است به جنین آسیب برساند. پیشنهاد می‌کنیم اگر باردار هستید، حتما به پزشکتان اطلاع بدهید. _ خوشبختانه در کاشت ابرو احتمال خطر و نتیجه نامطلوب کم است.

فیلم کاشت ابرو همراه با فیلم برداشت مو برای کاشت ابرو

خلاصه کاشت ابرو:

کاشت ابرو همچنان عملی بسیار حساس است که نیاز به ریزبینی و ظرافت دارد تا بهترین نتیجه حاصل شود و هیچ ظاهر مصنوعی پس از عمل در ابروهای افراد ایجاد نشود همچنین قالب کاشت ابرو ها در تناسب با سایر اعضای چهره افراد باشد. و در پایان اگر به مطالب کاشت ابرو علاقه دارید و مشکلی با زبان انگلیسی ندارید می توانید مقاله “علم و هنر کاشت ابرو با استخراج واحد فولیکولی ” را مطالعه کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا