کاشت مو،کاشت ابرو، مزوتراپی مو، بهترین مرکز کاشت مو

اخبار پزشکیخبرهای تحقیقات پزشکی

تغییرات آب و هوایی و آلودگی های سمی: کشورهایی که بیشتر در معرض خطر هستند

پیشگفتار

  • انسان ها مقادیر قابل توجهی از آلودگی های سمی و غیر سمی تولید کرده است.
  • آلودگی های سمی ، مانند ریزگردها ، به طور مستقیم به سلامت انسان آسیب می رساند.
  • آلودگی غیر سمی به گرم شدن کره زمین کمک می کند ، که در نتیجه با اثرات منفی تغییرات آب و هوایی به سلامت انسان آسیب می رساند.
  • آلودگی های سمی و غیر سمی موجب تشدید یکدیگر می شوند.
  • مطالعه حاضر “ارتباط قوی” بین آلودگی سمی و غیر سمی در کشورهای خاص را نشان می دهد.
  • این مطالعه همچنین لیستی از ۱۰ کشور را نشان می دهد که بیشتر در معرض خطر تغییر آب و هوا و آلودگی های سمی هستند.

مطالعات جدید نشان می دهد که “ارتباطی قوی” بین آلودگی سمی ، که به طور مستقیم به سلامت انسان آسیب می رساند ، و آلودگی غیر سمی ، که منجر به گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوا می شود ، وجود دارد .

در این مطالعه که در مجله PLOS ONE منتشر شد ، محققان کشورهایی را شناسایی کردند که جامعه جهانی می تواند به طور موثر برای کاهش هر دو نوع آلودگی به این کشورها کمک کنند.

آلودگی و گرمایش جهانی

در طول چند قرن گذشته ، انسانها گازهای گلخانه ای زیادی مانند دی اکسید کربن را در جو منتشر کرده و باعث افزایش دمای زمین و ایجاد تغییرات در آب و هوا شده اند.

محققان بیان می کنند که تغییرات آب و هوایی تهدید قابل توجهی برای سلامتی انسان است . آنها معتقدند برخی از اثرات منفی زیست محیطی و سلامت انسانی ناشی از تغییرات اقلیمی غیرقابل برگشت می باشند.

آلودگی های سمی ، مانند ذرات ریز نیز یک مسئله مهم در سلامتی است.

طبق بررسی های آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) ، ریزگردها با بسیاری از مشکلات جدی سلامتی ، در درجه اول بیماری های تنفسی و قلبی عروقی مرتبط است . همچنین سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان می کند که ریزگردها می توانند به رودخانه ها ، دریاچه ها ، آبهای ساحلی ، خاک و جنگلها آسیب برسانند.

محققان اثبات کردند که آلودگی های سمی و غیر سمی موضوعات جداگانه ای نیستند ، زیرا می توانند یکدیگر را تقویت کنند. با این حال ، برخی از دانشمندان پیشنهاد کرده اند که برای درک این رابطه و تعیین اینکه پاسخ مناسب برای کاهش اثرات آلودگی های سمی و غیر سمی بر سلامتی چیست ، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

۱۷۶ کشور مورد بررسی قرار گرفت

محققان برای تعیین ارتباط بین محل قرار گرفتن آلودگی سمی و آسیب پذیری آب و هوا ، مطالعه حاضر داده ها را از سه منبع مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد:

آسیب پذیری یک کشور به آب و هوا
شاخص عملکرد محیطی ، که سلامت محیط کشور را اندازه گیری می کند
اتحاد جهانی بهداشت و آلودگی ، که مرگ و میر به علت آلودگی سمی را نشان می دهد
این داده های ۱۷۶ کشور را در سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار داد که این تاریخ تازه ترین بررسی ها تا به امروز می باشد.

“همبستگی قوی”

محققان “یک رابطه قوی” بین آسیب پذیری یک کشور در برابر تغییرات آب و هوایی و قرار گرفتن جمعیت آن در معرض آلودگی های سمی یافتند.

این یافته فرضیه محققان را تأیید می کند که نشان دهنده تأثیرات منفی تغییر اقلیم و قرار گرفتن در معرض آلودگی سمی می باشد.

پروفسور فیلیپ جی لندریگان ، مدیر رصدخانه جهانی آلودگی و بهداشت در انستیتوی علوم و جامعه یکپارچه شیلر گفت : استفاده از سوخت های فسیلی که منبع اصلی گاز گلخانه ای و باعث تغییر اوضاع  و همچنین مسئول ۸۵٪ آلودگی ذرات معلق در هوا و تقریباً تمام آلودگی اکسیدهای گوگرد و ازت است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا