کاشت مو،کاشت ابرو، مزوتراپی مو، بهترین مرکز کاشت مو

دوران بارداری

هفته های بارداری

هفته های بارداری

اگر از همه زنان این سوال پرسیده شود که یکی از مهم ترین دوران زندگی آنها چه دوره ای بوده است؟ قطعاً خواهند گفت دوره بارداری یکی از مهمترین و پرچالش ترین دوره‌های زندگی آنها بوده است چرا که در این دوران مادران تجربه های بسیار زیادی را به دست می‌آورند و همچنین با مشکلات متعددی ممکن است روبه رو شوند که اگر اطلاعات کافی در مورد این دوران نداشته باشند ممکن است مشکلات متعددی برایشان ایجاد شود به همین دلیل است که اکثر پزشکان به زنانی که قصد بارداری دارند توصیه می کنند قبل از اقدام به بارداری نکاتی که لازم است در مورد این دوران را بدانند به‌درستی مطالعه نمایند و در صورتی که سوال یا ابهامی در مورد این دوران برایشان وجود دارد رفع نمایند تا بتوانند این دوران را به راحتی پشت سر بگذارند پس اگر شما قصد بارداری دارید و یا اینکه باردار هستید در ادامه با ما همراه باشید تا شما را در مورد مسائلی که باید در مورد این دوران بدانید که یکی از مهم ترین این مسائل هفته های بارداری می باشد آشنا کنیم چراکه اگر افراد به این مسائل اهمیتی ندهند ممکن است آسیب هایی به نوزادشان و یا حتی گاهی اوقات به خودشان وارد شود پس شما نیز مطالبی که در ادامه برایتان ارائه می‌دهیم را با دقت کافی مطالعه کنید تا بتوانید هفته های بارداری را به درستی شناسایی کنید و نهایتاً دوران بارداری را با موفقیت پشت سر بگذارید.

راهنمای مطالعه:

رشد جنین در فته های بارداری

بارداری چه زمانی اتفاق میفتد؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد هفته های بارداری برای شما مطالبی ارائه دهیم باید بگوییم که بارداری به این صورت اتفاق می افتد که اسپرم و تخمک با یکدیگر ترکیب شده و نهایتاً جنین تشکیل میشود به طور که نه ماه دوران بارداری جنین در شکم مادر تغذیه نموده و روز به روز بزرگ و بزرگ تر می شود پس به طور کلی باید بگویم که همه افراد تنها اطلاعاتی که از بارداری دارند این است که بارداری نه ماه بوده و حتی گاهی اوقات پزشکان برای راحت تر بودن کار خودشان و یا حتی برای بررسی سلامت جنین این ۹ ماه را به سه دسته سه ماهه تقسیم می‌کنند و در هر کدام از این سه ماه داروها و توصیه های متعددی را تجویز می‌کنند اما اگر مادران باردار بخواهند به طور دقیقتر و جزئی تر اطلاعات کافی از نوزادشان داشته باشند و یا اینکه پزشکی که دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه زنان و زایمان می باشد و بخواهد از سلامت نوزاد به صورت کامل آگاهی داشته باشد هفته های بارداری را به طور کامل برای مادران شرح می دهند و بر طبق این هفته ها داروهای مناسب را تجویز نموده و در صورت نیاز برخی از اقدامات را انجام می دهند لذا با توجه به مطالبی که ارائه دادیم هفته های بارداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و علاوه بر این که پزشکان باید به آن توجه کافی داشته باشند مادران باردار باید از آن اطلاعاتی به دست آورند تا بتوانند در صورتی که در هر کدام از هفته ها دچار مشکل می باشند با پزشک خود مشورت نموده تا بتوانند نوزاد خود را با سلامت کامل به دنیا بیاورند.

هفته های بارداری

با توجه به مطالبی که برای شما ارائه دادیم متوجه شدید که در طول دوره بارداری یکی از مهم ترین مسائلی که زنان باردار باید به آن توجه داشته باشند و در صورتی که در مورد آن اطلاعات کافی ندارند به دنبال کسب اطلاعات باشند هفته های بارداری میباشد در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این مسئله مطالب کاملی برایتان ارائه دهیم به طور کلی باید بگوییم که بارداری دارای چهل هفته می باشد که در هر کدام از این هفته ها شرایط و ویژگی های نوزاد تغییر کرده و روز به روز رو به تکامل میباشد در ادامه قصد داریم برای شما هر کدام از هفته ها را به اختصار توضیح دهیم:

هفته اول بارداری

هفته اول تا چهارم بارداری
هفته اول تا چهارم بارداری

در این هفته تخمدان ها فعالیت بسیار زیادی داشته و تخمک ها رشد خود را شروع می کنند باید بگوییم که در این هفته زنان شدیدترین دردهای عادت ماهیانه خود را متحمل می شوند چرا که تخمک ها آماده برای جفتگیری و لقاح می‌باشند.

هفته دوم بارداری

در پایان هفته دوم تخمک ها به طور کامل رشد کرده و نهایتاً یکی از تخمک ها با اسپرم برخورد نموده و آغاز دوره بارداری خواهد بود به طوری که باید بگوییم که اکثر پزشکان معتقدند در هفته دوم در صورت داشتن رابطه جنسی بارداری اتفاق خواهد افتاد اما عده ای از پزشکان معتقدند اگر افراد خواهان تعیین جنسیت فرزند خود هستند باید در زمان مناسب تری رابطه جنسی را برقرار کنند چراکه تنظیم زمان رابطه جنسی میتواند در جنسیت فرزندتان تاثیرگذار باشد.

هفته سوم بارداری

این مرحله به مرحله لانه گزینی معروف می باشد که اسپرم و تخمک ترکیب شده و خود را به دیواره رحم خواهند رساند و تا پایان این هفته خود را به دیواره رحم متصل خواهد نمود در پایان این هفته باید بگوییم که جنین شما ۲/۰ میلی متر خواهد بود.

هفته چهارم بارداری

در این هفته اسپرم و تخمک ترکیب شده و کاملاً به دیواره رحم چسبیده شده و بارداری شما احتمالی می باشد اما نکته ای که باید در مورد آن توجه داشته باشید این است که اگر شما از بی بی چک استفاده نمایید احتمال دارد که تست شما منفی باشد چرا که در این هفته هنوز بارداری شما به طور قطعی از طریق بی بی چک تشخیص داده نخواهد شد پس اگر شما میخواهید از بارداری خود مطمئن شوید باید در هفته های بعدی از بیبی چک استفاده نمایید تا با اطمینان بیشتری بتوانید از بارداری خود مطلع شوید.

هفته پنجم بارداری

هفته ۵ بارداری

در این هفته شما میتوانید از بی بی چک برای تشخیص بارداری یا عدم بارداری خود استفاده نمایید و در صورتی که از طریق بی بی چک تست شما مثبت باشد شما باردار هستید و باید از این هفته به بعد مراقبت های لازم را انجام داده و تحت نظر پزشک باشید به طوری که باید گفت از این هفته هورمون های شما دستخوش تغییر شده و شما ممکن است از نظر هورمونی شرایط متفاوتی را تجربه کنید به عنوان مثال ممکن است ساعتی از روز را احساس خوشحالی و هیجان داشته باشید و ساعتی از روز را احساس افسردگی کنید که باید بگوییم تمام این تغییر هورمون ها طبیعی بوده و به دلیل بارداری شما می باشد پس در صورتی که شما نیز هورمون هایتان تغییر کرد نگران نشده و آرامش خود را حفظ نمایید.

هفته ششم بارداری

هفته ۶ بارداری

همه بانوان نمی‌توانند بعد اینکه رابطه جنسی برقرار کردند و هفته‌های اخیرالذکر را پشت سر گذاشتند بارداری خود را احساس کنند اما برخی از بانوان به محض اینکه وارد هفته ششم می‌شوند دچار حالت تهوع شدید شده به طوری که گاهی اوقات افراد اصلاً تمایلی به خوردن غذا ندارند همچنین عده‌ای از زنان باردار ممکن است در این هفته احساس سنگینی بر روی قفسه سینه خود داشته باشند که تمامی این علائم طبیعی بوده و نشان دهنده بارداری شما می باشد اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است عده‌ای از زنان بدون هیچ علائمی این هفته و هفته‌های بعد را پشت سر بگذارند و این اصلاً نشانه بدی نمی باشد چرا که این زنان بدون اینکه علائم شدید حاملگی را داشته باشند هفته های بارداری خود را سپری خواهند نمود و همچنین جنین آنها رشد خود را طی خواهد کرد.

هفته هفتم بارداری

هفته ۷ بارداری

در این هفته ارگان های حیاتی و مهم جنین مثل ریه ها، معده و روده رشد خود را آغاز می کنند همچنین باید بگوییم که در این هفته سر فرزند شما نسبت به بدن او بسیار بزرگ به نظر می رسد چرا که مغز او به سرعت رشد می کند.

هفته هشتم بارداری

هفته ۸ بارداری

در این هفته تمامی زنان بارداری خود را احساس خواهند نمود چرا که ممکن است از نظر اخلاقی و خلق و خوی دچار تغییراتی شوند همچنین در این مرحله گوش نوزاد و انگشتان دست و پای او شکل می گیرد.

هفته نهم بارداری

هفته ۹ بارداری

در این هفته نوزاد شما دارای تحرک های بسیار ضعیفی می باشد اما شما نمی توانید آن را احساس کنید همچنین در این هفته احتمال دارد شما حالت تهوع شدیدی را تجربه کنید که طبیعی می باشد.

هفته دهم بارداری

هفته ۱۰ بارداری

در این هفته قابل توجه ترین تغییر در بدن شما در بخش پستان ها خواهد بود، بطوریکه در حالت طبیعی یک یا چند سایز بزرگتر خواهند شد.

هفته یازدهم بارداری

هفته ۱۱ بارداری

در این هفته عنوان جنین به فرزندتان داده خواهد شد و شبیه یک انسان واقعی می باشد و در این هفته باید شما سونوگرافی و سایر اقدامات پزشکی را انجام دهید.

هفته دوازدهم بارداری

هفته ۱۲ بارداری

در این هفته اندام های جنین کاملاً تشکیل شده است و همچنین سر او گردتر شده است همچنین باید بگویم بند ناف که وظیفه تغذیه نوزاد را برعهده دارد به طور کامل تشکیل شده است.

هفته سیزدهم بارداری

هفته ۱۳ بارداری

مادرانی که در هفته‌های قبل حالت تهوع تجربه کرده‌اند و یا سنگینی بسیار شدیدی را در قفسه سینه خود احساس کردند در هفته سیزدهم این علائم کاهش یافته و آرامش بیشتری را تجربه خواهند نمود همچنین باید بگوییم که جنین رشد خود را به خوبی در این هفته سپری خواهد کرد.

هفته چهاردهم بارداری

هفته ۱۴ بارداری

در این هفته هنوز شکم شما به طور کامل بزرگ نشده است اما شما می‌توانید تغییر سایز خود را که بسیار ناملموس می باشد احساس کنید همچنین در این هفته تغذیه شما از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و شما باید پروتئین بیشتری را مصرف نمایید.

هفته پانزدهم بارداری

هفته ۱۵ بارداری

در این هفته گوشه‌ های فرزند شما به طور کامل رشد کرده و قدرت شنوایی را به طور کامل به دست آورده است پس با فرزندتان صحبت کنید تا احساس خوبی به او بدهید.

هفته شانزدهم بارداری

هفته ۱۶ بارداری

در این هفته ممکن است برخی زنان دچار افزایش‌میل‌جنسی شده و خواهان رابطه جنسی باشند لذا بهتر است برای اینکه از سلامت جنین خود مطمئن شوید و برای اینکه به او آسیبی وارد نکنید در مورد این مسئله با پزشکتان مشورت کنید.

هفته هفدهم بارداری

هفته 17 بارداری
هفته ۱۷ بارداری

در این هفته همه شرایط نرمال بوده و شما می توانید به مسافرت رفته و فعالیت‌های خود را تا جایی که احساس خستگی نکنید انجام دهید.

هفته هجدهم بارداری

هفته 18 بارداری
هفته ۱۸ بارداری

از هفته هجدهم به بعد شما افزایش وزن خود را به طور ملموس احساس می‌کنید و این افزایش وزن علاوه بر اینکه برای خودتان می باشد برای فرزندتان نیز می باشد.

هفته نوزدهم بارداری

هفته 19 بارداری
هفته ۱۹ بارداری

اگر شما در این هفته سونوگرافی انجام دهید متوجه خواهید شد که فرزندتان به طور کامل شکل گرفته و شبیه یک انسان می باشد علاوه بر آن در این هفته که اثر انگشت که یکی از موارد مهم در هر انسانی می باشد شکل خواهد گرفت

هفته بیستم بارداری

هفته 20 بارداری
هفته ۲۰ بارداری

در این هفته اتفاق جدیدی نخواهد افتاد اما رشد جنین کماکان ادامه داشته و بدون اینکه مشکلی برای شما یا فرزندتان ایجاد شود این هفته نیز طی خواهد شد.

هفته بیست و یکم بارداری

هفته 21 بارداری
هفته ۲۱ بارداری

در این هفته معاینات پزشکی بیشتر شده و پزشک دقت بیشتری در آزمایش ها و معاینات خواهد داشت همچنین باید بگوییم مغز جنین در این هفته رشد بیشتری خواهد داشت.

هفته بیست و دوم بارداری

هفته 22 بارداری
هفته ۲۲ بارداری

در این هفته به بدن مادر به آب بیشتری نیاز داشته و به مادران توصیه می‌شود در طول دوران بارداری به خصوص از هفته بیست و دوم به بعد به تغذیه خود اهمیت بیشتری بدهند.

هفته بیست و سوم بارداری

هفته 23 بارداری
هفته ۲۳ بارداری

در این هفته همانند بسیاری از هفته های بارداری اتفاق متفاوتی تجربه نخواهید کرد و فرزند شما به درستی رشد خود را طی می‌کند.

هفته بیست و چهارم بارداری

هفته 24 بارداری
هفته ۲۴ بارداری

برای اینکه جنین شما بتواند خارج از رحم دوام بیاورد باید شما به عادت های غذایی و همچنین سایر مراقبت هایی که برای سلامت جنین شما لازم است دقت کافی داشته باشید و لازم است از هفته بیست و چهارم به بعد به رفتارهای خود دقت بیشتری داشته باشید.

هفته بیست و پنجم بارداری

هفته 25 بارداری
هفته ۲۵ بارداری

در این هفته جنین شما اغلب در حال خمیازه کشیدن است و احتمالاً این کار را برای تنظیم میزان مایع موجود در ریه هایش انجام می دهد همچنین باید بگویم در این هفته قدرت شنوایی جنین بسیار بالا رفته و با ایجاد صداهای بلند واکنش نشان خواهد داد.

هفته بیست و ششم بارداری

هفته 26 بارداری
هفته ۲۶ بارداری

در این هفته شکم شما به طور کامل بزرگ شده اما همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد اما باید حواستان باشد که چندان چاق نشوید چرا که ممکن است چاقی مفرط برای زایمان شما دردسر ایجاد کند پس رژیم غذایی خود را کنترل کنید‌.

هفته بیست و هفتم بارداری

هفته 27 بارداری
هفته ۲۷ بارداری

در این هفته خوابیدن بسیار سخت شده و اکثر مادران باردار در این هفته و هفته های بعد هنگام خوابیدن چندان راحت نمی باشند.

هفته بیست و هشتم بارداری

هفته 28 بارداری
هفته ۲۸ بارداری

در این هفته جنین شما دارای مژه ها و ابروهای پرپشتی می شود و همچنین باید بگوییم که چرخه خواب او به درستی تنظیم می‌شود و همچنین ریه ها و سیستم تنفسی او رشد بالایی دارد.

هفته بیست و نهم بارداری

هفته 29 بارداری
هفته ۲۹ بارداری

در این هفته ریه جنین شما به طور کامل رشد کرده به طوری که اگر جنینی زودتر از موعد به دنیا بیاید از هفته بیست و نهم به بعد شانس زنده ماندن در خارج از رحم را خواهد داشت.

هفته سی ام بارداری

هفته 30 بارداری
هفته ۳۰ بارداری

در این هفته نوک بینی جنین به طور کامل تشکیل نشده است اما برآمدگی بینی بیشتر از قبل قابل دیدن می باشد.

هفته سی و یکم بارداری

هفته 31 بارداری
هفته ۳۱ بارداری

در این هفته باید با پزشک خود مشورت کنید تا نوع زایمان شما را تشخیص دهد تا بتوانید خود را برای یک زایمان راحت آماده کنید.

هفته سی ودوم بارداری

هفته 32 بارداری
هفته ۳۲ بارداری

در این هفته و هفته های بعد به دلیل بزرگ تر شدن شکم نشستن و برخاستن برای شما بسیار سخت شده اما شما برای زایمان هنوز آماده نمی باشید.

هفته سی و سوم بارداری

هفته 33 بارداری
هفته ۳۳ بارداری

در این هفته پزشکتان با دقت کامل موقعیت جنین را بررسی می کند تا ببیند آیا شما برای زایمان طبیعی آماده میباشید یا خیر به طوری که اگر سر جنین به سمت پایین باشد شما می توانید از طریق زایمان طبیعی فرزند خود را به دنیا بیاورید.

هفته سی و چهارم بارداری

هفته 34 بارداری
هفته ۳۴ بارداری

ممکن است برخی از نوزادان در این هفته به دنیا بیایند که احتمال زنده ماندن آنها در خارج از رحم وجود دارد اما برای شیر خوردن دچار مشکل می باشند که باید از طریق دستگاههای مخصوص به آنها شیر داد.

هفته سی و پنجم بارداری

هفته 35 بارداری
هفته ۳۵ بارداری

با وجود اینکه در این هفته و هفته‌های بعد راه رفتن برایتان دشوار می باشد اما به شما توصیه می شود فعالیت خود را کم نکنید و همچنان به فعالیت خود ادامه بدهید.

هفته سی و ششم بارداری

هفته 36 بارداری
هفته ۳۶ بارداری

شما تقریبا هفته های پایانی بارداری خود را تجربه می کنید لذا تمام کارهای خود را برای هفته های دیگر موکول نکنید و در همین هفته کارها و هماهنگی های لازم را انجام دهید.

هفته سی و هفتم بارداری

هفته 37 بارداری
هفته ۳۷ بارداری

شما در این هفته به بزرگترین سایز خود می‌رسید و شاید در همین هفته امکان بارداری شما وجود داشته باشد چرا که برخی زنان زایمان زودرس را تجربه میکنند پس با پزشکتان مشورت کنید تا بتوانید در موعد مقرر زایمان موفقی را تجربه کنید

هفته سی و هشتم بارداری

هفته 38 بارداری
هفته ۳۸ بارداری

در این هفته فرزند شما برای به دنیا آمدن آماده می باشد پس اگر شما در این هفته درد زایمان را تجربه کردید اصلاً نگران نشده و در اسرع وقت به پزشکتان مراجعه کنید‌

هفته سی و نهم بارداری

هفته 39 بارداری
هفته ۳۹ بارداری

در این هفته بعضی زنان آماده برای زایمان شده و می توانند فرزند خود را به دنیا بیاورند پس در صورت مشاهده علائم نترسید

هفته چهلم بارداری

هفته 40 بارداری
هفته ۴۰ بارداری

شما تمام مراحل بارداری را سپری نموده اید و نهایتاً می توانید فرزند خود را به دنیا بیاورید.

مطالب پیشنهادی پزشک ایرانی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا