کاشت مو،کاشت ابرو، مزوتراپی مو، بهترین مرکز کاشت مو

اخبار پزشکیکووید-19 - کرونامجله پزشکی

واکسن ویروس کرونا

واکسن ویروس کرونا :

محققان دانشگاه دوک ، آمریکا ، در حال بررسی احتمال وجود واکسن بیماری آنفلوانزا و ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ (COVID-19) هستند که می تواند برای محافظت همزمان از سویه های آنفلوآنزا و سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس ۲ (SARS-CoV 2) نتایج بالینی نشان داد که موش از واکسن هم از SARS-CoV-2 و هم از آنفولانزا محافظت می کند.

این واکسن می تواند اقدامی مقرون به صرفه در جلوگیری از عفونت های آنفلوانزا و ویروس کرونا در کشورهایی باشد که توانایی تولید واکسن گران را ندارند.

واکسن های چند ظرفیتی مبتنی بر آنفلوانزا ممکن است یک رویکرد قابل تعمیم برای کاهش زمان و نیازهای تولیدی واکسن های جدید باشد. از آنجا که واکسن آنفلوانزا در حال حاضر از سه یا چهار سویه مجزا تشکیل شده است ، این روش حتی می تواند بیش از استخراج پاسخ در برابر دو عامل بیماری زا ، چند برابر باشد.

مطالعه “ذرات ویروسی آنفلوانزا که از سنبله RBD SARS-CoV-2 به عنوان یک واکسن ترکیبی بیماری تنفسی استفاده می کنند” به عنوان پیش چاپ در سرور bioRxiv * در دسترس است ، در حالی که این مقاله تحت بررسی همتا قرار دارد.

واکسن آنفولانزا یا کرونا؟

محققان یک پلت فرم ژنتیکی نوترکیب ویروس آنفلوانزای A (IAV) ساختند که به ویروس آنفلوانزا اجازه می دهد به عنوان یک بسته بندی کننده پروتئین سنبله SARS-CoV-2 عمل کند . هدف واکسن ترکیبی فصلی هدف قرار دادن هر دو ویروس آنفلوانزا و SARS-CoV-2 است.

آنها برای آزمایش کارآیی واکسن ، موشهای ساده لوح را با یک نوع از نوع وحشی یا واکسن ترکیبی تهیه کردند. پس از سه هفته ، به حیوانات یک واکسن غیرفعال عضلانی یا واکسن کنترل تزریق شد . محققان دو هفته پس از تقویت کننده نمونه های خون را برای ارزیابی فعالیت آنتی بادی جمع آوری کردند.

هنگامی که نمونه های خون در معرض پروتئین هماگلوتینین IAV (HA) یا پروتئین حوزه اتصال گیرنده SARS-CoV-2 قرار گرفتند ، سطح بالای IgG سرم در موش های واکسینه شده مشاهده شد. همچنین هیچ تفاوتی بین واکنش IgG بین هر دو گروه واکسن وجود ندارد – حتی وقتی پروتئین IAV HA کمتری در واکسن وجود داشته باشد.

فعالیت اتصال بالای آنتی بادی با فعالیت خنثی سازی زیاد در برابر H1N1 IAV همراه بود.

نمونه های سرمی موش های واکسینه شده نسبت به موش هایی که واکسن IAV نوع وحشی نشان داده اند ، واکنش آنتی بادی قوی تری را در برابر دامنه اتصال گیرنده SARS-CoV-2 نشان دادند. علاوه بر این ، موشهایی که واکسن ترکیبی داده بودند فعالیت خنثی سازی بیشتری نسبت به گروه واکسن IAV نوع وحشی نشان دادند.

بنابراین ، واکسن ترکیبی ویروس IAV / SARS CoV-2 ایمنی زا است و یک پاسخ هومورال بالقوه محافظ در برابر SARS-CoV-2 ایجاد می کند. این آنتی ژنی اضافی بدون هیچ گونه هزینه مشخصی برای پاسخ های ایمنی هدایت شده توسط IAV ، اعتبار مفهوم پلت فرم یک واکسن ترکیبی مبتنی بر ذرات ویروسی را تأیید می کند.

واکسن ویروس کرونا

واکسن ترکیبی از آنفولانزا و ویروس کرونا COVID-19 :

محققان بررسی کردند که چگونه واکسن ویروس کرونا در برابر دوزهای ویروسی کشنده تجزیه می شود – به اندازه کافی که باعث ایجاد بیماری شدید شود.

آنها موشهای C57BL / 6 را آلوده و به آنها واکسن یا کنترل دادند. نتایج نشان داد موشهای گروه کنترل به سرعت وزن کم کرده و از بین می روند. با این حال ، موش هایی که نوع وحشی IAV و واکسن نوترکیب IAV / SARS-CoV-2 دریافت کرده اند ، کاهش وزن نداشته و تسلیم عفونت نمی شوند.

این آزمایش با موشهای تراریخته که بیانگر گیرنده SARS-CoV-2 انسان بودند ، تکرار شد – افزایش حساسیت به بیماری شدید از سویه نوع SARS-CoV-2. دو هفته پس از دریافت نوار تقویت کننده ، به آنها دوز کشنده داخل بینی SARS-CoV-2 داده شد.

موش های واکسینه شده با نوع وحشی IAV کاهش وزن و مرگ را تجربه کردند. در مقابل ، موش های دارای واکسن ترکیبی از عفونت محافظت شدند. محققان معتقدند کمبود عفونت در موش ها با واکسن ترکیبی احتمالاً به دلیل تولید آنتی بادی های خنثی کننده است .

انواع واکسن های آنفولانزا :

ایجاد یک واکسن ترکیبی برای مبارزه با ویروس آنفلوانزا و SARS-CoV-2 با کاهش زمان و هزینه های تولید برای تولید واکسن ، به افزایش تولید کمک می کند.

اگرچه محققان خاطرنشان کردند که قبل از اجرای این واکسن در انسان ، باید به چندین س beال پرداخته شود. کارهای آینده باید آزمایش کنند که آیا جز-اتصال گیرنده (RBD) پروتئین سنبله مناسب ترین آنتی ژن است یا پروتئین کامل سنبله موثرتر است.

علاوه بر این ، مهندسی ژنتیک ویروس باعث کاهش عملکرد ویروس می شود و مطالعات آینده باید ارزیابی کند که این تولید برای تولید واکسن قابل توجه است. همچنین برای بررسی اینکه آیا واکسن می تواند از سویه های مختلف آنفلوانزا استفاده کند که می توانند به طور مناسب دامنه اتصال گیرنده های SARS-CoV-2 را ترکیب کنند ، مطالعات لازم برای استفاده از ویروس های آنفلوانزا یا پروتئین های HA مورد نیاز است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا