کاشت مو،کاشت ابرو، مزوتراپی مو، بهترین مرکز کاشت مو

پاکسازی پوستخدمات پوست

پوست | شناخت پوست و راه های مراقبت از پوست

پوست

همانطور که می دانید امروزه پوست و مراقبت های آن به عنوان یکی از مهمترین مسائل زندگی روزمره برای افراد به شمار می‌آید،از این رو بیشتر افراد در پی آن هستند تا بتوانند پوستی سالم و بدون هیچ گونه آسیب دیدگی رو دارا باشند، از این رو اگر بخواهیم به طور ساده در مورد مراقبت از پوست برای تان بیان کنیم می‌توان این گونه گفت که استفاده مداوم از یک کرم ضد آفتاب ساده می تواند از پیری پوست تا سال‌های طولانی و همچنین مشکلات سرطان پوست نیز جلوگیری کند و هزینه‌های درمانی را نیز کاهش دهد.

انواع پوست

انواع مختلف پوست شامل معمولی خشک و چرب و مختلط می باشد.

پوست

با توجه به اینکه نوع پوست هر فرد با توجه به عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود و قابل تغییر نیست از این رو مواردی مانند لکه ها، آکنه،حساس شدن، خطوط پوست را می توان مشکلات پوستی نامید، بنابراین شما می‌توانید با مراقبت های لازم و مناسب تا حد چشمگیری مدیریت یا حتی درمان کنید.
همان طور که می‌دانید برای حفظ سلامت پوست و مدیریت آن شما نیاز به یک روتین مناسب دارید.
در نظر داشته باشید برای داشتن یک روتین مناسب مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، بنابراین شما می‌توانید برای حفظ سلامت پوست خودتان و برخی نگرانی های خاص مانند آکنه،زخم شدن ها، لکه های تیره پوست یک روتین مراقبت از پوست مناسب را داشته باشید،پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با روتین مراقبت از پوست آشنا نماییم.

روتین مراقبت از پوست (آموزش زیبایی پوست)

یک روتین مناسب مراقبت از پوست شامل ۴ قدم پایه می باشد که شما می توانید یک بار صبح یک بار شب آن را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید، بنابراین این چهار قدم شامل موارد زیر می باشد:

بهترین کلینیک پوست و مو

پاکسازی پوست

برای پاکسازی یا همان شستشوی پوست‌تان باید موارد زیر را رعایت کنید:

۱) برای شستشوی پوستتان از شوینده ای استفاده کنید. که بعد از شستشو باعث سفت شدن پوست نشود.
۲) شما باید در روز بیشتر از دوبار صورتتان را نشویید.
۳) اگر پوستی خشک دارید و آرایش نمی‌کنید یک بار شست‌وشو در روز کافی می باشد.
۴) طوری صورت تان را شستشو دهید که چربی طبیعی خود را از دست ندهد.
۵) با توجه به اینکه شوینده ها به صورت عمومی و به صورت اختصاصی برای انواع پوست ها ساخته شده است شما باید شوینده متناسب با پوستتان را انتخاب نمایید.

مرطوب کننده و آبرسان پوست

با توجه به اینکه تفاوت زیادی بین مرطوب کننده و آبرسان وجود ندارد اما در نظر داشته باشید که مرطوب کننده ها معمولاً چرب هستند که باعث جلوگیری از دست دادن رطوبت پوست می‌شوند، در حالی که آب رسان ها معمولاً چرب نیستند و موادی دارند که می‌تواند رطوبت را جذب و حفظ کنند.
با توجه به اینکه تفاوت بسیار زیادی بین مرطوب کننده ها و آبرسان وجود ندارد اما ذکر این نکته لازم است که حتی پوستهای چرب نیز به مرطوب کننده یا آبرسان نیاز دارند اما توجه داشته باشید که برای پوست های چرب بهتر است از آبرسان هایی که مناسب پوست چرب و ضد آکنه هستند استفاده شود.

استفاده از کرم ضدآفتاب

برای استفاده از کرم ضد آفتاب حداقل ۱۵ دقیقه قبل از خروج از منزل به پوستتان بزنید،زیرا همانطور که می دانید کرم ضد آفتاب حداقل ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا فعال شود.
همچنین کسانی که پوست های تیره تری دارند باید بیشتر از دیگران در برابر نور آفتاب محافظت نمایند، زیرا برطرف کردن لکه های تیره پوست بسیار دشوار و سخت می باشد.

استفاده از سرم ها

با توجه به اینکه سرم ها دارای ویتامین c هستند بنابراین بهتر است صبح ها و زیر کرم ضدآفتاب استفاده کنید برای استفاده از رتینول ها یا همان محصولاتی که دارای ویتامین A می باشد،بهترین زمان شب می باشد، اما به طور کلی برای مراقبت از پوست استفاده از سرم ها لازم و ضروری نمی باشد ولی رعایت سه مورد قبلی الزامی می باشد.
با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا مراقبت از پوست زمانی مفید و خوب می باشد که انجام شود، بنابراین سعی کنید برای پوستتان یک تیم مناسب در نظر بگیرید و آن را به صورت روزمره انجام دهید،در برخی از موارد بسیاری از افراد به سراغ برخی از درمان های خانگی و مراقبت های خانگی می‌روند که ممکن است برای پوست ضرر داشته باشد، پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از روشهای مراقبت از پوست خانگی که موجب آسیب رساندن به پوست می شود آشنا نماییم.
قبل از اینکه می خواهیم شما را با روش های مراقبت از پوست خانگی که منجر به آسیب رساندن پوست می شود آشنا نماییم، سعی داریم شما را با چند توصیه مهم که برای تمام انواع پوست ها به کار برده می شود آشنا نماییم

پوست
لایه های پوست چرب

توصیه های لازم برای تمام انواع پوست

۱) به اندازه کافی مایعات بنوشید.

۲) حداقل هفته ای یک بار روبالشی خود را عوض کنید.

۳)موهای خود را قبل خواب بشویید و با یک شال ببندید.

۴) هر روز ضد آفتاب را ۱۵ دقیقه قبل از خروج از منزل بزنید.

روشهای خانگی مراقبت از پوست که منجر به آسیب رساندن به آن می شود

۱) آبلیمو : با توجه به این که سیتریک اسید موجود در آب لیمو برای پوست مفید می باشد، اما در نظر داشته باشید که میزان اسیدیته بالای آن باعث می شود که بر اثر تماس پوست با آفتاب منجر به ایجاد لکه های تیره پوستی؟شود، همچنین آبلیمو می تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود.

۲) جوش شیرین: با توجه به اینکه جوش‌شیرین دارای خاصیت بازی می باشد می‌تواند باعث کاهش رطوبت و کم‌آبی پوست شود.

۳)خمیر دندان: همان طور که می دانید مواد موجود در خمیر دندان ها می تواند میکروب ها را از بین ببرد و چربی ها را جذب کند که این امر منجر به تحریک و خشکی پوست می شود.

۴) شکر: مواد موجود در شکر به عنوان لایه برداری کریستالی بیش از حد خشن به شمار می آید. 

۵)سیر: در حالت خام می تواند باعث بروز حساسیت، اگزما و التهاب پوستی شود.

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد به دنبال روش های طبیعی و مقرون به صرفه برای رفع مشکلات پوستی خود هستند و ممکن است که این روش‌ها طبیعی و مقرون به صرفه به نظر برسد ولی در نظر داشته باشید که هیچ یک از این روش‌ها برای پوست ساخته نشده‌اند حتی اگر بلافاصله عوارض جانبی ناشی از آن را احساس نکنید ممکن است در زمان طولانی مدت آسیب جدی را به پوست شما وارد کند، بنابراین بهترین کار استفاده از محصولاتی است که به طور اختصاصی برای پوست شما طراحی شده است از این رو با توجه به اینکه امروزه کلینیک های مختلف و متفاوت و همچنین پزشکان گوناگونی در زمینه مشکلات پوستی وجود دارد شما می توانید با انتخاب بهترین پزشک و کلینیک کلیه مشکلات پوستی خود را برطرف نمایید.

با توجه به اینکه امروزه کلینیک های متفاوت و گوناگونی در زمینه ی برطرف کردن مشکلات پوستی وجود دارد،اما اگر شما بخواهید برای اولین بار به یک کلینیک پوست خود مراجعه کنید نمی دانید از بین همه کلینیک‌ها کدام مناسب می باشد و چه عواملی می تواند یک کلینیک خوب را با سایر کلینیک ها متمایز نماید، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از ویژگی های یک کلینیک زیبایی خوب آشنا نماییم.

ویژگی های یک کلینیک زیبایی خوب

۱) دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب

همانطور که می دانید هنگامی که شما برای رفع مشکلات پوستی به یک کلینیک زیبایی مراجعه می‌کنید مدت درمان شما ممکن است طولانی باشد و نیاز به چندین دفعه مراجعه داشته باشید، از این رو یکی از مهمترین ویژگی های یک کلینیک خوب این است که موقعیت جغرافیایی مناسبی را دارا باشد و مراجعه کنندگان بتوانند به راحتی برای درمان خود به کلینیک مراجعه نمایند، بنابراین اولویت برخی افراد این است که مرکز درمانی که نزدیک محل سکونت شان می باشد مراجعه نمایند، اما به طور قطعی نمی توان گفت این تنها دلیل انتخاب یک کلینیک خوب می باشد بلکه فاکتورهای دیگر نیز مهم و ضروری می باشد.

۲) دارا بودن دستگاه‌ها،ابزار و تجهیزات به روز

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک کلینیک خوب در زمینه رفع مشکلات پوستی این است که از دستگاه ها و تجهیزات جدید و به روز استفاده کنند و حتی به مراجعه‌کنندگان اجازه دهند تا مدل و سال ساخت تجهیزات را ببینند.
با توجه به اینکه در زمینه رفع مشکلات پوستی افراد سعی بر این دارند تا بیشترین رضایت بخشی را به دست آورند، از این رو استفاده از دستگاه ها و تجهیزات به روز جدیدترین فناوری های استاندارد روز جهان می‌تواند عوارض ناشی از دستگاه‌ها را به حداقل برساند و بر کیفیت اقدامات و عمل‌های زیبایی و رفع مشکلات پوستی افزایش دهد.

۳) دارا بودن فضای تمیز و بهداشتی

هنگامی که شما برای رفع مشکلات پوستی به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کنید باید دقت بالایی را در زمینه ی استریل بودن فضا و تجهیزات بهداشتی آن داشته باشید.
با توجه به اینکه در کلینیک های زیبایی و درمانی بیشتر از هر چیز به سلامتی افراد و درمان های اصولی آنان پرداخته می‌شود، از این رو اگر در چنین مکانی به بهداشت اهمیت داده نشود باعث می‌شود که سلامتی انسان‌ها در اولویت قرار داده نشود.
بنابراین یک کلینیک درمانی خوب باید دارای مجوز بهداشت باشد و باید فضاهای مختلف و متفاوتی را برای درمان‌های مختلف در زمینه مشکلات پوستی دارا باشد تا سلامت مراجعه کنندگان تضمین شود.

۴) دارا بودن کادر درمانی موفق و مورد اطمینان

با توجه به اینکه امروزه پزشکان متفاوت و گوناگونی در زمینه رفع مشکلات پوستی وجود دارند و از طرفی دیگر در برخی از کلینیک ها با تبلیغات گسترده بسیاری از افراد شهرت کسب کرده‌اند و مراجعه کنندگان به نحوی بیشترین هزینه را برای گرفتن خدمات بهتر از برند پزشک معالج خود پرداخت می‌کنند، از این رو یکی از مواردی که نمی توان به طور کامل و کافی اطمینان کرد این گزینه می باشد بنابراین شما می توانید با تجربه دوستان و نزدیکان واقعی خود تجربیات لازم را در این مورد به دست آورید و سپس آنها اعتماد و اطمینان کنید.
البته در نظر داشته باشید که شما می توانید در جلسات مشاوره رایگان کلینیک ها با کادر درمانی آن بیشتر آشنا شوید و قبل از تصمیم قطعی راجع به آن تحقیق نمایید.

۵) دارابودن جلسه مشاور رایگان در کلینیک برای مراجعه کنندگان

یکی از ویژگی های یک کلینیک پوست خوب این است که معمولاً یک جلسه مشاوره رایگان برای افراد در نظر می گیرد، بنابراین شما می توانید در این جلسه اطلاعات بیشتر در زمینه معرفی گزینه های درمانی ارائه مجوزها کیفیت خدمات و هزینه های مربوطه به بیمه های تحت پوشش به دست آورید.
با توجه به اینکه امروزه مسئله قیمت و هزینه برای بیشتر افراد به عنوان یک مسئله مهم و قابل اهمیت به شمار می آید، از این رو در جلسه مشاوره باید در مورد هزینه ها به طور کامل برای مراجعه‌کنندگان توضیح داده شود.

۶) استفاده از داروهای با کیفیت و اصل

یکی از مهمترین فاکتورها در زمینه رفع مشکلات کوسی این است که شما کلینیکی را انتخاب نمایید که از داروهای اصل و با کیفیت استفاده می کند.
همانطور که می دانید با کیفیت و استاندار و اصل بودن مواد و داروهای مصرفی به عنوان مهم ترین گزینه برای رسیدن به نتیجه دلخواه می باشد، که این مورد معمولاً در کلینیک های معروف و معتبر به کار برده می شود.

۷) احترام به مراجعین و نحوه ارائه خدمات در کلینیک

همانطور که می‌دانید اولین برخورد با کارمندان یک کلینیک نشان‌دهنده کیفیتی رفتار و سرویس‌های قابل ارائه توسط آنان می‌باشد، بنابراین نحوه رفتار پرسنل با مراجعه کنندگان بسیار مهم و همچنین نحوه ارائه خدمات باید برای مراجعین راضی کننده باشد.

پوست

با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا در مورد پوست و مشکلات پوستی می توان گفت که امروزه بیشتر افراد می توانند با توجه به نوعی پوستشان خدمات لازم را برای آن انجام دهند،اما در نظر داشته باشید که مشخص نمودن نوع پوست در ارائه خدمات بسیار مهم و ضروری می باشد،زیرا همانطور که می دانید خدمات مربوط به انواع پوست ها با یکدیگر فرق می‌کند و شما می توانید با توجه به نوع پوستتان و انتخاب بهترین پزشک و کلینیک و مرکز درمانی بهترین‌ مراقبت های لازم و خدمات با کیفیت را برای پوستتان به ارمغان آورید.

مطالب پیشنهادی پزشک ایرانی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا