کاشت مو،کاشت ابرو، مزوتراپی مو، بهترین مرکز کاشت مو

خدمات پوستخدمات زیبایی

انواع پوست صورت

انواع پوست صورت

در بین تمامی اعضای بدن باید بگوییم صورت نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت افراد ایفا می کند و نقش کلیدی دارد به طوری که اگر افراد دارای صورتی صاف و بدون مشکل پوستی باشند دارای زیبایی و جذابیت بیشتری بوده و در عین حال اعتماد به نفس بالایی دارند .

و در مقابل اگر کوچکترین مشکل پوستی در صورتشان ایجاد شود باعث آزردگی خاطر آنها و در نهایت کاهش اعتماد به نفس آنها می‌شود به همین دلیل است که از گذشته‌های دور تاکنون افراد همواره به پوست صورت خود اهمیت بسیار زیادی داده و همواره به دنبال راهکارهایی بودند تا بتوانند زیبایی پوست صورت خود را حفظ نمایند. و یا در صورتی که کوچکترین خللی در آن ایجاد شود آن مشکل را هرچه سریعتر درمان نمایند.

نکته‌ای که حائز اهمیت می باشد و باید به آن توجه داشته باشید این است که شما برای اینکه بتوانید دارای صورتی صاف و بدون مشکل پوستی باشید ابتدا باید پوست صورت خود را به درستی شناسایی نمایید چرا که تنوع پوست بسیار بالا بوده و افراد تا آگاهی کامل در مورد نوع پوست خود نداشته باشند نمی‌توانند زیبایی آن را حفظ کرده و یا در صورت مشکل، مشکلات پوستی خود را حل نمایند لذا به دلیل ضرورت و اهمیت شناسایی انواع پوست صورت در زیبایی و سلامت پوست صورت در ادامه قصد داریم برای شما انواع پوست صورت را ارائه دهیم تا شما نیز با شناسایی آن بتوانید نوع پوست خود را شناسایی نموده و زیبایی و سلامت آن را افزایش دهید.

آموزش زیبایی پوست

چطور از پوست صورت مراقبت کنیم ؟

راهکارهای زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد٬ یکی از آنها فشیال پوست است. اما فشیال به چه معناس؟ فشیال به پاکسازی و مراقبت از پوست که بصورت ماهانه توصیه می شود انجام شود گفته میشود. اینکار برای افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی میکنند٬ بسیار اهمیت دارد . زیرا  آلودگی هوا و لک هایی ک بر اثر آفتاب سوختگی یا اسکار آکنه ایجاد شده است٬ با مراقبت پوستی بر طرف می شود.

یکی دیگر از کارها استفاده مداوم از ضدآفتاب و مرطوب کننده مناسب پوست صورت است. برای تعیین نوع پوست بهتر است که به پزشک متخصص پوست مراجعه فرمایید . تا بتوانید محصول پوستی را انتخاب کنید.

مزایای شناخت انواع پوست صورت

یک)زیبایی بیشتر
دو)کمک به سلامت پوست صورت
سه)استفاده درست از لوازم آرایشی و بهداشتی
چهار)تجویز دارو مناسب

چرا باید با انواع پوست آشنا شوید؟

ممکن است هنگامی که شما به یک پزشک متخصص در زمینه زیبایی مراجعه می نمایید و یا اینکه با سایر افراد در مورد پوست صحبت می کنید این افراد به شناسایی نوع پوست تاکید داشته و شما این سوال برایتان پیش آید که اصلاً چرا باید انواع پوست صورت را بشناسید؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ممکن است برای هر کدام از افراد این اتفاق افتاده باشد که یک محصول بهداشتی را خریداری نموده باشند اما در صورت استفاده از آن نه تنها پوست صورت آنها بهتر نشده است بلکه به مرور زمان مشکلات جدی تری مانند جوش، خارش، قرمزی و التهاب و…. ایجاد شده باشد.

دلیل این امر این است که افراد شناسایی کامل نسبت به پوست صورت خود نداشته و از محصولات بهداشتی و آرایشی نامناسب استفاده می نمایند علاوه بر آن هنگامی که شما به یک پزشک متخصص مراجعه می نمایید قاعدتاً اولین سوالی که از شما پرسیده خواهد شد این است که نوع پوست صورت شما چه چیزی می باشد؟

چرا که پزشک شما بسته به اینکه پوست صورت شما از چه نوعی باشد دارو های متفاوتی تجویز نموده و برای همه افراد این داروها یکسان نمی باشد لذا با توجه به مطالبی که ارائه دادیم در صورتی که شما نسبت به پوست صورت خود اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است علاوه بر آن که به زیبایی پوست صورتتان صدمه وارد شود در آینده مشکلات جدی‌تری برایتان ایجاد شود پس اگر تاکنون شما نیز نوع پوست صورت خود را شناسایی ننموده اید در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع پوست صورت آشنا شوید.

بهترین کلینیک پوست و مو

 

انواع پوست صورت

در ابتدای مطلب باید بگوییم که پوست‌صورت دارای تنوع بالایی بوده و هر فردی بسته به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و همچنین سایر موارد مانند ژنتیک و ویژگی ها و ساختارهای بدنی دارای پوست متفاوتی می باشد لذا در ادامه قصد داریم برای شما در مورد تمامی انواع و اقسام پوست صورت مطالبی ارائه دهیم تا شما بتوانید اطلاعات کافی به دست آورده و نوع پوست خود را شناسایی نمایید.

یک)پوست چرب
افرادی که دارای پوست چرب می باشند در نواحی بینی، پشت کمر ،شانه ها و…. معمولاً چربی بیشتری تجمع پیدا می کند و به عبارت بهتر درخشندگی بیشتری وجود دارد به طوری که گاهی اوقات در ساعاتی پس از ظهر افراد مجبور می شوند مجدداً پوست صورت خود را با شوینده های مختلف اعم از صابون یا ژل شستشو مجدداً شستشو دهند تا از این چربی کاسته شود.

اما نکته ای که باید در مورد پوست چرب به آن دقت داشته باشید این است که خوشبختانه به دلیل وجود چربی بالا چین و چروک در این نوع پوست کمتر بوده و افرادی که دارای این نوع پوست میباشند با کهولت سن چین و چروک کمتری در پوستشان ایجاد می شود.

دلیل چربی پوست

یک)مشکلات هورمونی
دو)مشکلات ژنتیکی
سه)موقعیت جغرافیایی
چهار)عدم مراقبت های بهداشتی لازم

لیزر پوست صورت

مراقبت های پوست چرب

شما برای اینکه بتوانید به درستی از پوست چرب خود مراقبت کنید لازم است در وهله اول به یک پزشک متخصص در زمینه زیبایی مراجعه کنید تا بتوانید ژل شستشو یا صابون متناسب با پوستتان را تهیه کنید.  همچنین لازم است شما ضدآفتابی که دارای چربی کمتری میباشد تهیه کرده تا پوست شما در مقابل آفتاب دچار سوختگی نشود علاوه بر آن می توانید از ماسک های طبیعی برای کنترل چربی پوست خود نیز استفاده کنید و در نهایت پوستی سالم داشته باشید.

دو)پوست خشک
اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در طول روز بر روی پوستتان احساس کشیدگی دارید و یا اینکه پس از شستشو بر روی پوستتان احساس خارش ایجاد می‌شود باید بگوییم که شما دارای پوست خشک می باشید که لازم است در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید تا سلامت آن به خطر نیفتد پس در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این نوع پوست برای شما اطلاعات کاملی ارائه دهیم.

دلیل خشک شدن پوست

یک)اقلیم های متفاوت جغرافیایی
دو)تغذیه
سه)استفاده از محصولات نامناسب

در رابطه با پوست خشک باید بگوییم که این نوع پوست بر خلاف پوست چرب نیاز به مراقبت بیشتری داشته و افرادی که دارای این نوع پوست می باشند باید دقت کافی داشته باشند تا پوست آنها به مرور زمان دچار مشکلات بیشتری نشود.

به عنوان مثال به این دسته از افراد توصیه می‌شود از حمام های آبگرم اجتناب کرده و با آب سرد پوست خود را شستشو دهند چرا که آب گرم باعث تحریک بیشتر پوست شده و در نهایت خشکی پوست را بیشتر می‌کند و در نهایت این امر باعث کشیدگی بیشتر پوست و پوسته پوسته شدن پوست صورت شما می شود علاوه بر آن باید بگوییم افرادی که دارای پوست خشک می باشند باید هر چه سریعتر به یک پزشک متخصص در زمینه زیبایی مراجعه نمایند تا با معرفی کرم های آبرسان به پوست خود رسیدگی نموده و از خشکی بیش از اندازه آن جلوگیری نمایند.

چرا که باید بگوییم متاسفانه خشکی بیش از اندازه پوست منجر به چین و چروک زودرس در پوست افراد شده و در نهایت باعث کاهش زیبایی و اعتماد بنفس افراد می‌شود.

لذا اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در پوست خود خشکی و یا کشیدگی احساس می کنید هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا علاوه بر معرفی آبرسانهای لازم به شما نیز کرم ضدآفتاب نیز معرفی نمایند چرا که این نوع از پوست مستعد آسیب بیشتری بوده و لازم است حتماً در برابر نور خورشید از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست خشک استفاده نمایید.

سه)پوست معمولی
یکی از بهترین انواع پوست صورت ٬ پوست معمولی می باشد به طوری که باید گفت این نوع پوست نه چرب میباشد و نه خشک و حالتی میانه بین این دو نوع پوست می باشد و دارای ویژگی های خاصی می باشد و اکثر افراد خواهان آن هستند . که دارای پوستی معمولی باشند چرا که این نوع پوست بر خلاف سایر پوست ها حساسیت چندانی نداشته و افراد در استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی چندان محدودیتی ندارند و علاوه بر آن باید گفت بر خلاف سایر انواع و اقسام پوست نیاز به مراقبت های جدی نداشته و مشکلات پوستی کمتری برای این نوع پوست ایجاد می شود.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با وجود خاص بودن این نوع پوست افراد باید دقت کافی داشته باشند برخی از مراقبت ها نیز برای این نوع پوست ضروری می باشد به عنوان مثال افراد باید هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند از ضد آفتاب مخصوص پوست معمولی استفاده نمایند تا پوست آنها در مقابل نور خورشید آسیب ندیده و به مرور زمان دچار تیرگی و لک نشود.

انواع خدمات زیبایی پوست

دلیل معمولی بودن پوست چیست؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود پوست فرد معمولی بوده و دارای ویژگی های خاصی باشد اما در بین تمامی دلایلی که وجود دارد باید بگوییم اصلی‌ترین دلیل معمولی بودن پوست افراد ژنتیک و به عبارت بهتر ژن های آنها می باشد به طوری که باعث می‌شود پوست آنها از حالت خشک و چرب خارج شده و حالتی میانه بین این دو نوع پوست باشد.

چهار)پوست مختلط:
پوست مختلط یکی از انواع پوست هایی می باشد که هر سه نوع پوست چرب و خشک و معمولی را دارا می‌باشد به طوری که می‌توان گفت در قسمت Tچرب بوده و در قسمت گونه و فک خشک یا معمولی می باشد نکته‌ای که باید در مورد این نوع پوست به آن توجه داشته باشید.  این است که افراد باید از محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص همین نوع پوست استفاده نماید و از مصرف محصولاتی که مخصوص پوست چرب یا خشک می‌باشد اجتناب نمایند چرا که اگر در انتخاب محصولات خود دقت کافی نداشته باشند ممکن است آسیب‌های جدی به پوست آنها وارد شود.

علت مختلط بودن پوست

یک)تجمع چربی در ناحیه T
دو)مشکلات هورمونی
سه)مشکلات ژنتیکی

پنج)پوست حساس:
ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که به محض اینکه جسمی به پوست صورتتان برخورد می‌کند و یا حتی هنگامی که دستتان به صورتتان برخورد می کند پوست شما سریعا دچار قرمزی و التهاب شده و یا حتی گاهی اوقات خارش بسیار شدیدی در آن ایجاد می شود.  در اینجا باید به شما بگوییم که متاسفانه شما دارای پوست حساس می باشد و پوست حساس یکی انواع و اقسام پوستهایی می باشد که اکثر افراد خواهان آن هستند که از داشتن این نوع پوست دوری نموده و اقداماتی انجام بدهند تا پوست آنها سالم بماند.

چراکه این نوع پوست همانطور که از نام آن مشخص می باشد دارای حساسیت بسیار بالایی بوده و افراد برای سلامت و زیبایی آن باید اقدامات بسیار زیادی انجام بدهند برای مثال حتماً باید از داروهای مخصوصی استفاده نمایند تا به مرور زمان پوست آنها نازک تر نشده و مستعد آسیب بیشتری نباشد همچنین باید بگوییم افرادی که دارای این نوع پوست می باشند.

باید هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند از ضد آفتاب استفاده نمایند چرا که اگر از ضد آفتاب استفاده ننمایند به دلیل حساسیت بالا، پوست صورتشان دچار آفتاب سوختگی شده و نهایتاً آسیب‌های بسیار زیادی به پوست صورتشان وارد می‌شود اما باید بگوییم که افرادی که دارای پوست حساس می باشند دیگر نباید نگران باشند.

چرا که با وجود پیشرفت هایی که در زمینه زیبایی اتفاق افتاده است امروزه داروهای بسیار زیادی به وجود آمده است که افراد با کمک آن می توانند از حساسیت پوست خود کاسته و به کنترل این حساسیت کمک بسیار زیادی می شود لذا اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دارای پوست حساس می باشید.

حتماً به پزشک و متخصص در زمینه زیبایی مراجعه کنید تا با مصرف داروهای مخصوص و همچنین کرم های آبرسان به سلامت پوست خود کمک کنید و در نهایت دارای پوستی سالم و زیبا باشید.

انواع پوست صورت

چطور پوست سالم و بدون لک داشته باشیم؟

با توجه به مطالبی که برای شما ارائه دادیم شما با انواع و اقسام پوست صورت آشنا شدید و متوجه شدید که تنوع پوست بسیار بالا می باشد علاوه بر آن متوجه شدید که هر نوع پوست روشهای درمانی مخصوص به خود داشته و همچنین ویژگیهای متمایزی دارد.

به همین دلیل است که افراد باید قبل از استفاده از هر محصول آرایشی و بهداشتی و یا حتی ماسک‌های طبیعی و خانگی ابتدا انواع پوست صورت خود را شناسایی کنند و سپس از محصولات متفاوت استفاده کنند چرا که به عنوان مثال اگر شما دارای پوست خشک می باشید اما از محصولات مخصوص پوست چرب استفاده کنید قطعاً به پوست شما آسیب های جبران ناپذیری وارد می شود پس شناسایی نوع پوست خود را جدی بگیرید و به آن اهمیت بالایی بدهید‌.

مطالب پیشنهادی پزشک ایرانی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا